Fundusze Europejskie

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

COOKIES

1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisów internetowych strona www.forex-akademia.pl stosuje tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a) dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,

b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,

c) utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,

d) dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

3. W ramach naszych serwisów internetowych możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:

a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,

b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,

c) pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,

d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,

e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

4. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

5. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym jaki jest niniejszy Blog z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

6. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z Blogiem reklamodawców, przez firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.

Ogłoszenia grupowe

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na luty 2020 r. dla gr. IV

  1.  Rozwijanie spostrzegawczości.
  2. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  3. Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi.
  4. Rozwijanie umiejętności układania historyjek obrazkowych zgodnie z chronologią wydarzeń.
  5. Rozbudzanie fantazji i wyobraźni.
  6. Rozwijanie umiejętności teatralnych.
  7. Zilustrowanie utworu literackiego za pomocą przedstawienia kukiełkowego.
  8. Rozwijanie poczucia rytmu.
  9. Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
  10. Zapoznanie dzieci ze zwyczajami karnawałowymi.
  11. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanych cech.
  12. Kształtowanie umiejętności dobierania stroju adekwatnie do okazji.
  13. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
  14. Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze strachem przed wizytą u fryzjera.
  15. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych emocji i rozpoznawania różnych emocji u innych osób.
  16. Usprawnianie aparatu oddechowego.
  17. Kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  18. Kształtowanie wrażliwości muzycznej.
  19. Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  20. Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów.
  21. Rozbudzanie ciekawości badawczej.
  22. Poznawanie rożnych form ekspresji artystycznej – rysowania węglem.
  23. Kształtowanie umiejętności manualnych.
  24. Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
  25. Rozwijanie pomysłowości dzieci.
  26. Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi.
  27. Kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów w zbiorach i określania, w którym jest mniej, więcej i tyle samo.
  28. Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.
  29. Wzbogacenie zasobu słownictwa związanego  z podróżowaniem, środkami transportu.


PRZEDSZKOLA SAMBA
Sł. Staniosław Karaszewski
Muz.Tomasz Strąk

BRAZYLIJSKA DZUNGLA, TROPIKALNY GĄSZCZ,
PŁYNIE AMAZONKA A W NIEJ WIELKI WĄŻ.
TAŃCZY KONDOR Z ANAKONDĄ , PROSI ARA JAGUARA.
TYLKO LAMA TAŃCZY SAMA, Z KUGUAREM ZŁA TO PARA.

TAŃCZMY SAMBE WSZYSCY RAZEM W KOLE,
BRAZYLIJSKĄ SAMBE TAŃCZY CAŁE PRZEDSZKOLE

BRAZYLIJSKA DZUNGLA, TROPIKALNY LAS.
BRAZYLIJSKA SAMBA NIECH ROZGRZEWA NAS
TAŃCZY KONDOR Z ANAKONDĄ , PROSI ARA JAGUARA.
TYLKO LAMA TAŃCZY SAMA, Z KUGUAREM ZŁA TO PARA.

TAŃCZMY SAMBE WSZYSCY RAZEM W KOLE,
BRAZYLIJSKĄ SAMBE TAŃCZY CAŁE PRZEDSZKOLE

Na przystanku
Krzysztof Roguski

Pociąg jedzie! – „Ależ skąd!”
Czemu mnie wprowadzasz w błąd?
Przecież jedzie, tam z oddali,
A zrobiony jest ze stali.
Przecież jeżdżąc cały dzień
Stuka głośno: deń, deń, deń!
I przecież nawet z wyglądu
Jest podobny do pociągu!
To jest pociąg! Elektryczny!
Taki szybki i magiczny!
Przecież jedzie, wprost po torze
I wszędzie pojechać może.
I z przystanków, nieraz skwerów,
Bierze w podróż pasażerów.
A gdy tak przez miasto krąży
Zawsze w każde miejsce zdąży.
Tak z przystanku do przystanku,
Rano, wieczór – bez ustanku.
- „Toż to TRAMWAJ, a nie pociąg,
Kręcąc się niczym korkociąg,
Jeżdżąc po calutkim mieście
Dla nas się zatrzymał wreszcie!”