Fundusze Europejskie

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

COOKIES

1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisów internetowych strona www.forex-akademia.pl stosuje tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a) dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,

b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,

c) utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,

d) dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

3. W ramach naszych serwisów internetowych możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:

a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,

b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,

c) pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,

d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,

e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

4. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

5. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym jaki jest niniejszy Blog z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

6. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z Blogiem reklamodawców, przez firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.

Ogłoszenia grupowe

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na kwiecień 2020 r. dla gr. IV

•    Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy i wypowiadania się na jego temat.
•    Kształtowanie umiejętności współdziałania.
•    Doskonalenie umiejętności manualnych.
•    Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi.
•    Rozwijanie u dzieci twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
•    Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
•    Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.
•    Kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
•    Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.
•    Rozwijanie umiejętności składania życzeń.
•    Doskonalenie sprawności manualnej podczas ozdabiania jaj.
•    Wzmacnianie więzi społecznych w grupie rówieśników i w gronie rodzinnym.
•    Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi.
•    Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta.
•    Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin.
•    Rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody.
•    Rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów.
•    Zapoznanie dzieci  z etapami powstawania chleba.
•    Rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych.
•    Kształtowanie umiejętności współpracy.
•    Kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku.
•    Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych.
•    Zaznajamianie dzieci z rodzajem pracy w gospodarstwie w odniesieniu do pór roku.
•    Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
•    Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
•    Zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
•    Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi.
•    Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej.
•    Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.
•    Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.
•    Poznanie sposobów wykorzystania prądu.
•    Kształtowanie świadomości ekologicznej.
•    Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania.
•    Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem.
•    Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki.
•    Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
•    Budowanie wiedzy dzieci na temat powstawania papieru.
•    Poszerzanie wiedzy dzieci o zawodach: pisarz, grafik, redaktor, drukarz.
•    Rozwijanie kreatywności przez zabawę we wspólne tworzenie opowiadania.
•    Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarnia.
•    Wprowadzenie do posługiwania się pieniędzmi przez zabawę w sklep.
•    Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w księgarni.
•    Zapoznanie dzieci z zasadami działania biblioteki: wypożyczanie i oddawanie.
•    Rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów (książek) wg cech (np. wygląd, treść).

WEŁNIANY BARANEK

Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.
Lali la, lali la, lali la.
Lali la, lali la, lali la.

Wełniane ma trzewiczki,
wełniane rękawiczki.
Lali la, lali la, lali la.
Lali la, lali la, lali la.

Co tu robisz, baranku?
Chłodno dzisiaj od ranka,
chmurki w niebie jak pianka.
Lali la, lali la, la la.

Wełniane masz trzewiczki,
wełniane rękawiczki.
Lali la, lali la, lali la.
Lali la, lali la, lali la.

Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.
Lali la, lali la, lali la.
Lali la, lali la, lali la.

W kołnierzu futra pełnym
ma łepek cały z wełny.
Lali la, lali la, lali la.
Lali la, lali la, lali la.

Ślicznie ci jest, baranku,
w tym wełnianym ubranku,
ślicznie ci jest, baranku.
Lali la, lali la, la la.

W kołnierzu futra pełnym
masz łepek cały z wełny.
Lali la, lali la, lali la.
Lali la, lali la, lali la.
 
Hanna Niewiadomska
Mole książkowe

W bibliotece w mojej szkole
konferencję mają mole.
Lecz nie te, co wełnę jedzą,
ale te, co w książkach siedzą.

Co się za mądrzejsze mają,
bo o świecie wciąż czytają.
Górną półkę dziś zajęły
i zebranie rozpoczęły.

– Proszę molej społeczności!
Witam bardzo wszystkich gości!
Dzisiaj – wszyscy o tym wiemy –
„Książkę Roku” wybierzemy.

Setka moli przyleciała,
podzielone zdania miała.
Każdy inną książkę lubi,
przeczytaniem jej się chlubi.

– Ja głosuję na bajeczki,
nie znam lepszej tu książeczki.
Inny woli kryminały,
co je czytał miesiąc cały.

Baśnie! Wiersze! I powieści!
Ten mól krzyczy. Tamten wrzeszczy.
Zamieszanie się zrobiło,
siedem moli się pobiło.

Wtem na obiad ktoś zadzwonił,
bijatykę tym rozgonił.
Gdy do stołu mole siadły,
to... kucharską książkę zjadły