Fundusze Europejskie

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

COOKIES

1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisów internetowych strona www.forex-akademia.pl stosuje tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a) dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,

b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,

c) utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,

d) dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

3. W ramach naszych serwisów internetowych możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:

a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,

b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,

c) pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,

d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,

e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

4. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

5. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym jaki jest niniejszy Blog z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

6. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z Blogiem reklamodawców, przez firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.

Ogłoszenia grupowe

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne dla gr. II na kwiecień 2020

 1. Kształtowanie sprawności fizycznej poprzez uczestnictwo w zajęciach ruchowych w sali oraz na powietrzu
2. Doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego
3. Rozwijanie małej motoryki
4. Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami
5. Uwrażliwianie na piękno przyrody
6. Budowanie pozytywnej motywacji i wiary we własne siły
7. Kształtowanie postaw prospołecznych (czerpanie radości ze wspólnej zabawy, obdarzanie uwagą osób dorosłych)
8. Wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
9. Wdrażanie do prowadzenie obserwacji przyrodniczych
10. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się
11. Doskonalenie umiejętności liczenia w dostępnym zakresie
12. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
13. Poznanie zjawisk przyrodniczych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń
14. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
15. Kształtowanie szybkiej reakcji na bodźce
16. Wyrabianie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała
17. Kształtowanie umiejętności prawidłowego kierunku rysowania: od lewej do prawej
18. Rozwijanie umiejętności przestrzegania reguł i radzenia sobie z przegraną
19. Wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
20. Kształtowanie umiejętności społecznych (uważne słuchanie dorosłych i dzieci, zgodna zabawa z innymi, rozumienie oraz wykonywanie prostych poleceń, zwracanie się do nauczyciela w razie potrzeby, porządkowanie po sobie miejsca zabawy)
21. Rozwijanie mowy i myślenia
22. Rozwijanie spostrzegawczości i uwagi
23. Rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym
24. Budowanie dziecięcej wiedzy o przyrodzie
25. Poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody w kwietniu
26. Rozwijanie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
27. Doskonalenie klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybrane cechy(klasyfikowanie według cechy jakościowej)
28. Doskonalenie umiejętności liczenia przez przeliczanie w dostępnym zakresie
29. Rozwijanie wyobraźni muzycznej przez niekonwencjonalne wykorzystywanieprzedmiotów z otoczenia oraz instrumentów
30. Uświadamianie zagrożeń związanych z prądem elektrycznym
31. Zapoznawanie z zasadami bezpiecznego przebywania w pobliżu urządzeń elektrycznych
32. Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze Świętami Wielkanocnym
33. Zachęcenie dzieci do kultywowania polskich tradycji i obrzędów świątecznych
34. Rozwijanie mowy (bogacenie słownictwa czynnego związanego ze Świętami Wielkanocnymi)
35. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych – kwadrat
36. Rozwijanie mowy i myślenia
37. Kształtowanie umiejętności opisywania cech przedmiotów między innymi: „ciężki”, „lekki”, „miękki”, „szorstki”, „gładki”
38. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów na podstawie dotyku
39. Wzbudzanie zainteresowania otaczającą przyrodą
40. Kształtowanie umiejętności obserwowania i interpretowania zjawisk przyrodniczych
41. Kształtowanie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
42. Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej


WIERSZ
„Na wielkanocnym stole”

Na wielkanocnym stole
Stoją na stole baby lukrowane,
a między nimi stoi baranek.
Pobekuje cicho, stuka kopytkami,
bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.
Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,
na baranka oba groźnie popiskują.
Więc mały baranek w inną stronę zmierza,
kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.

Katarzyna Kuzior-Wierzbowska
Źródło: K. Kuzior-Wierzbowska, „Na wielkanocnym stole” [w:] T. Dziurzyńska, H. Ratyńska, E. Stójowa, „Na słoneczne
i deszczowe dni. Wiersze, opowiadania, teatrzyki”, WSiP, Warszawa 1998, s. 23

PIOSENKA
 
URSZULA: „Maszeruje Wiosna”
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gume i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !